Літній туристично-відпочинковий табір

     З 27 по 30 червня працівники проекту «Мобільна робота з молоддю» Карітас-Тернопіль вкотре організували літній туристично-відпочинковий табір для своїх підопічних. Учасниками була 21 дитина із малозабезпечених, багатодітних та кризових родин.
     Основне завдання табору – створення умов, в котрих підлітки могли б проявити самостійність, силу волі, згуртованість, відповідальність а також уміння бути частиною команди.
     Проходив табір у мальовничому с. Дорошівці, Заліщицького р-ну, Тернопільської обл.на березі р. Дністер.
     Пригоди розпочалися одразу після прибуття на місце, оскільки дітям потрібно було переправитися вбрід через річку, щоби опинитися на острові, на котрому усі проживали в наметах. Табір поділили на три команди, котрі відповідали за приготування їжі, збирання дров та організацію дозвілля. Дні були наповнені різноманітними заняттями: чергування на кухні, похід по воду та дрова, проведення ігор та квестів. Одного дня підліткам було запропоновано уявити, що вони опинилися на безлюдному острові і перед ними постало декілька завдань: змайструвати халабуду із підручних матеріалів, котра б витримала дощ, приготувати місце для вогнища, де б воно могло горіти довгий час, змайструвати ложку і знайти їжу для виживання. А згодом продемонструвати усе це в маленькому спектаклі. Дитячій уяві не було меж та й зрештою умови на острові сприяли втіленню їхніх ідей.
     Ще одне випробування приготувала погода. Одного дня пішла настільки сильна гроза, що якби не спільні зусилля усіх, то частина таборового спорядження опинилася б в річці. І цей випадок вкотре показав дітям, що гуртом – ми сила, а поодинці можна швидко опинитися в біді. Нічні вогнища збирали щовечора усіх біля себе, для того аби поділитися враженнями за прожитий день, порозглядати зоряне небо, пожартувати та порозказувати різноманітні страшні історії.
     З одного боку табір тривав недовго, проте за цих чотири дні підлітки пережили безліч спланованих та випадкових моментів, котрі продемонстрували їм їхні сильні та слабкі сторони. Багато років працюючи із дітьми, працівники проекту добре знають, що найкраще діти вчаться тоді, коли переживають те чи інше на власному досвіді. Ми намагалися створити їм умови, де б вони змогли побачити себе зі сторони, відчути наслідки власних вчинків, пізнати себе глибше. З цим багажем вражень та знань усі повернулися додому, а от що вони із цим зроблять – залежить лише від них.

About the Author