Літній табір для дітей
20.04.2015
Допомога переселенцям
20.04.2015

Робота з проблемними дітьми

У цьому році Тернопільський Карітас спільно із благодійним фондом «Майбутнє сиріт» неодноразово проводив різноманітні заходи для випускників інтернатних закладів. Зокрема на весняних канікулах було розпочато цикл семінарів «На порозі самостійного життя». Тоді 32 вихованців інтернатів із Тернополя, Бережан, Коропцята Нового Села 7-денний долучались до семінару, щоби набути необхідних навиків для покращення спілкування та розв’язання конфліктів, спільно з’ясовували, що необхідно для успішного працевлаштування та розвитку мотивації. Розповідає Оля Хілько, соціальна працівниця місцевого Карітасу: «Днями було проведено заключний тренінг із даної тематики. Близько 45 осіб із інтернатних закладів Тернополя мали можливість пригадати вивчене раніше, спробувати свої сили у різних інтерактивних іграх, квестах, загалом перевірити свою готовність до вступу у самостійне життя».

В Тернопільському Карітасі праця із дітьми з проблематичних родин виділилась в окрему ланку діяльності ще у 1999 році. Така робота розпочалася з надання матеріальної допомоги дітям-сиротам, дітям з кризових багатодітних і малозабезпечених родин у вигляді одягу, взуття, продуктів харчування, а вже згодом ця діяльність включала і організацію їхнього дозвілля у вигляді літніх таборів.
Ще пізніше було організовано мобільну роботу з дітьми і молоддю безпосередньо на вулиці

Сьогодні місцевий Карітас високоякісно і комплексно опікується загалом 91 потребуючою сімєю і понад 200 дітей і молоді, надаючи медичну, психологічну, інформаційну та юридичну допомогу і захист. Окрім забезпечення базових потреб, велику увагу у тернопільському Карітасі приділяють духовному, креативному та психо-соціальному розвитку дітей і молоді. Зараз працівники проекту «Мобільна робота з молоддю» спільно із волонтерами, які неодноразово допомагають у проведенні різноманітних акцій, розробили спеціальний квест. Дана гра включала в себе різноманітні завдання з темами із попереднього семінару, а також випускники долали різноманітні спортивно-розважальні перешкоди. Шукаючи захований скарб, підлітки пригадали основні принципи ведення бюджету, спробували в конструктивний спосіб долати конфлікти всередині групи, звільнили «безробітного в’язня», перелічивши умови, необхідні для пошуку праці, а також з отриманого набору продуктів самостійно приготували страву . «Наші учасники були дуже активними, завзятими та творчими. І хоча головний приз отримала лише одна команда із чотирьох – ніхто не залишився розчарованим. Безліч вражень, позитивні емоції та відгуки, радісні посмішки та голосні вигуки і врешті-решт фізичне виснаження, – усе це було доказом ефективно проведеного часу. І те, як після цього підлітки спілкуються між собою і зі своїми наставниками – це і є результат наших зусиль до більшої самостійності та комунікативності вихованців інтернатних закладів. Вважаємо підтримку цих молодих людей на початку їхнього самостійного життя важливою складовою соціального супр